Actual challenges of primary mathematics education in the 21st century

CONFERENCE PROGRAM


Plenary speakers



Mikko-Jussi Laakso
Associate professor Mikko-Jussi Laakso is the director of the Centre for Learning Analytics at the University of Turku, Finland. His main research interests are Learning analytics, Computer Assisted Learning, Math & Programming Education, Gamification, Learning Design, Machine Learning & AI in Education. He has 20 years of experience from university and research-based development of the education through educational technology solutions. He has published more than 100 international peer-reviewed articles, and collected more than 4M€ in R&D projects. The centre is developing the #1 digital learning platform in Finland: ViLLE – the collaborative education tool.
 
Martin Kuruc
Doktor Martin Kuruc začínal v špeciálnom výchovnom zariadení pre chlapcov s poruchami učenia a správania. Po ukončení doktorandského štúdia u prof. Zelinu absolvoval štúdium skupinovej psychoterapie na Karlovej Univerzite v Prahe. Vo svojej výskumnej a publikačnej činnosti sa venuje hlavne témam sebaregulácie a motivácie žiakov v primárnom a nižšom sekundárnom vzdelávaní. V pedagogickej činnosti sa sústredí na oblasť pedagogickej diagnostiky a alternatívnych koncepcií vo vzdelávaní. Tiež vedie tréning komunikačných zručností pre učiteľov a tréning zážitkovej pedagogiky. Ako expert spolupracuje s Národným ústavom certifikovaných meraní vo vzdelávaní, Nadáciou Pontis, Nadáciou ZSE a SKAV Slovensko. Ako lektor spolupracuje s n. o. Indícia, Komenským inštitútom n. o. ŽIVICA, IUVENTA - Slovenský inštitút pre mládež a Výskumným ústavom detskej psychológie a patopsychológie.
 
Vlastimil Chytrý
Docent Vlastimil Chytrý aktuálně působí na Pedagogické fakultě Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Ve své habilitační práci se zaměřil na problematiku srovnání preferovaných strategií řízení učebních činností v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ z hlediska úspěšnosti v didaktických testech a úrovně dosažených metakognitivních znalostí žáků. S otázkou metakognice je úzce propojena jeho publikační činnost v podobě vědeckých článků a monografií. V rámci své profese se věnuje přípravě budoucích učitelů prvního stupně ZŠ. Kromě didaktiky matematiky se také profiluje do oblasti statistiky, kterou taktéž vyučuje a to jak v magisterském, tak také doktorském studijním programu. Je také autorem studijních materiálů, pracovních sešitů a skript zaměřených na výukové metody ve vyučování matematice a na didaktiku geometrie. Spolupracoval na řadě významných projektů například Horizon 2020, EMPAS – Engaging Migrants Parents and Children – Raising achievement in Children´s Centres and Schools z programu Evropské komise PROGRESS, „Science Starts at School“ a další.
 
Jaroslav Říčan
Doktor Jaroslav Říčan působí jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, kde se věnuje přípravě budoucích učitelů 2. stupně a SŠ v kontextu (psycho)didaktiky. Jeho výzkumným zaměřením jsou pedagogicko-psychologické konstrukty metakognitivního monitorování a epistemických přesvědčení. Aktivně se snaží aplikovat výzkumně ověřené zahraniční metody a přístupy do českého prostředí. Je autorem odborných i populárně naučných textů, účastník a řešitel projektů, ve kterých zejména usiluje o individuální provázení učitelů nabízející obousměrné obohacení teorie a praxe.